نقد و بررسی انیمه Sword Art Online

معرفی کلی

در سال 2022 میلادی بشریت موفق به ساخت یک دنیای مجازی میشود که به این تکنولوژی «فول دایو» (FullDive) میگویند. شرکت های بزرگ بازی سازی از این تکنولوژی برای بهبود بازی های چند نفره آنلاین استفاده میکنند.در این نوع از بازی ها تصویر در مقابل چشمان بازیکن نشان داده نمیشود.تصویر،صدا و تمام حس های بدن مستقیماً به مغز فرستاده میشود و بازیکن خود را در دنیایی واقعی حس میکند.این انیمه درباره ی دانش آموز دبیرستانی به نام «کیریگایا کازوتو» و ماجراهای او در این دنیاست.

اولین کنسول بازی که از تکنولوژی فول دایو استفاده میکند نِروگیر (Nervegear)و اولین بازی در این سبک «هنر شمشیر زنی آنلاین» نام دارد.

 در اولین روز بازگشایی بازی، ده هزار نفر وارد بازی میشوند ولی پس از مدتی متوجه میشوند که دکمه خروج از بازی در منوی بازی وجود ندارد.اندکی بعد سازنده ی بازی کایابا آکیهیکو پیغامی به تمام بازیکنان میدهد که توانایی خارج شدن از بازی را ندارند.مرگ در بازی به معنای مرگ در دنیای واقعی است.کنسول های نروگیر در صورت صفر شدن میزان سلامتی بازیکن استفاده از امواج ماکروویو مغز بازیکن را نابود میکند و منجر به مرگ میشود.در صورتی که کنسول متوقف شود یا از سر بازیکن جدا شود بازهم این اتفاق رخ میدهد.تنها یک راه برای خارج شدن از بازی وجود دارد : به اتمام رساندن تمام مراحل!

• نقد و معرفی کوتاه از فصل ها

  1. • فصل اول 25 قسمت | امتیاز من به این فصل از 10 نمره 9 هست.

    نقد : بهترین فصل از نظر من فصل اوله چون داستان بسیار جذابی داره.نسبت به بقیه فصلا در رابطه با داستان یه سرو گردن بالاتره.

  2. • فصل دوم 24 قسمت | امتیاز من به این فصل 8.5

    نقد : واقعاً این فصل برای من خیلی جذاب بود شاید یکی از دلایلش این باشه که کیریتو شبیه دختراس.کیفیت خیلی خوب شده نسبت به فصل اول.
    این فصل بازیه (GGO) شاید یکم برای بعضیا عجیب باشه چون از بازی سبک شمشیری به بازیه تفنگ و اسلحه تغییر پیدا کرده.

  3. • فصل سوم دنیای زیرین 24 قسمت | امتیاز من به این فصل 7

    نقد : اوایل این فصل انیمه از داستان اصلی یکم دور میشه و افت میکنه.شاید برای بعضیا جذاب باشه.کیفیت صورت و چشمای کاراکترا نسبت به فصلای قبل واقعاً بهتر شده تو این فصل.

  4. • فصل سوم Sword Art Online : Alicization پارت اول 12 قسمت | امتیاز من به این فصل 7.5

    نقد : خیلی خوب به کاراکترا اشاره شده بود و کیفیت هم خوب بود ولی متاسفانه از اول فصل سوم انیمه یکم تغییر گرافیکی پیدا میکنه و این یکم شاید برای بعضیا عجیب باشه.

  5. • فصل سوم Sword Art Online : Alicization پارت دوم 11 قسمت | امتیاز من به این فصل 8.3

    نقد : شروع خوبی داشت ترکیب رنگا و محیط عالی بود و به نظر من تنها مشکلی داشت یکم پایان عجیبی داشت ولی اگه بخوان ادامشو بسازن راحت میتونن.

  6. • Sword Art Online the movie : Ordinal scale
    امتیاز من به این فیلم 7.8

    نقد : فیلم واقعاً داستان خیلی خوبی داشت و کیفیت هم.ولی یکم با انیمه فرق داشت در رابطه با همین موضوع شما باید اول این فیلمو ببینین بعد برید سراغ فصل سوم چون بعضی کاراکترای داخل این فیلم هستن که تو فصل سوم خیلی ناگهانی میان داخل انیمه ، شاید عجیب باشه براتون.

نقد کلی

نقد کلی : این انیمه شروع جذاب و خوبی داشت.به نظرم ایده کشته شدن توسط کنسول یکم کلیشه ای بود ولی داستانش این عیب رو پوشوند.ایده ی داستان واقعا جالب و هیجان انگیز بود.داستان خوب پیش میره ولی لحظه ورود به Alfheim) Online) اُفت شدیدی پیدا میکنه.نویسنده ها نتونستن بخش قبلو خوب این بخش متصل کنن و به طور کلی یکم سبک انیمه عوض میشه.پایان انیمه یکم عجیب بود ولی قابل قبول.خوشبختانه دست نویسنده ها برای ادامه انیمه بازه و میتونن به راحتی ادامه انیمه رو بسازن.یه عیب بزرگ که این انیمه داره زندگی نامه و شخصیت کاراکتراس که خیلی خیلی کم به اونا اشاره شد.از لحاظ گرافیک واقعاً عالیه و صحنه ها و ترکیب رنگها متناسب با خود انیمس.موسیقی و صداگذاری این انیمه عالیه و یکی از دلایل جذابیتش هست.به نظر من این انیمه جدای از افت در بخش دوم انیمه جذابی هست و لایق این همه هیت نیست!

مشخصات

ژانر : اکشن ، فانتری ، ماجرایی ، بازی ، رمانتیک

کارگردان : Tomohiko Itō

اِستودیو : A-1 Pictures

درباره‌ی Amir iCon

همچنین ببینید

اصطلاحاتی که یک اوتاکو باید بدونه

امروزه در جامعه‌ی انیمه‌ای ایران خیلیا ادعای اوتاکو بودن دارند ولی آیا شما که خودتون اوتاکو میدونین، این اصطلاحات که میگم رو میدونین؟...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *